Jak przygotować się do targów?

Targi branżowe cieszą się sporą popularnością właściwie w każdym sektorze. Organizowane są m.in. targi motoryzacyjne, spożywcze, budowlane, ślubne, wnętrzarskie, pracy, turystyczne itd. Firmy, które jakkolwiek łączą się z daną branżą, mogą wystawić swoje stoisko podczas wydarzenia. Wymaga to jednak odpowiedniego planu działania. Jak przygotować się do targów? Sprawdź poradnik.

Przygotowania do targów – 3 kroki, których nie możesz pominąć

Targi to inwestycja dla firm, które decydują się w nich wziąć udział. Aby okazały się dobrym posunięciem i pomogły w realizacji założonych celów, należy się do nich odpowiednio przygotować. Ważne jest wyznaczenie celu, przygotowanie stoiska wystawienniczego oraz materiałów promocyjnych, a także zadbanie o to, by firmę reprezentowali kompetentni i empatyczni przedstawiciele. Podpowiadamy, jak to zrobić, by dobrze zaprezentować się podczas wydarzenia.

Określ cel

Targi branżowe mogą dostarczyć szeregu korzyści. Zacząć jednak należy od wyznaczenia celu. Będzie to pomocne nie tylko w wyborze odpowiednich wydarzeń, w których warto wziąć udział, ale też w należytym przygotowaniu się do nich. Najczęściej wśród celów wskazuje się:

  • zbudowanie rozpoznawalności marki,
  • dotarcie do nowych odbiorców,
  • zaprezentowanie swojej oferty w możliwie najlepszy sposób,
  • networking,
  • kreowanie wizerunku marki i szerzenie jej wartości,
  • budowanie pozytywnych skojarzeń z marką u odbiorców,
  • nawiązywanie kontaktów biznesowych,
  • poznanie opinii na temat firmy.

Zastanów się zatem, co chcesz osiągnąć biorąc udział w targach. Wyznacz cel główny oraz cele poboczne. Podczas jednego wydarzenia trudno będzie je wszystkie zrealizować, ale biorąc udział w różnych targach, a do tego podejmując inne działania marketingowe, można osiągnąć sukces.

Przygotuj stoisko i dobierz materiały

Profesjonalne zaprezentowanie firmy podczas targów branżowych wymaga odpowiedniej oprawy. Ważną rolę odgrywa stoisko wystawiennicze, które stanowi wizytówkę firmy na wydarzeniu – przyciąga odbiorców, pozwala na przygotowanie materiałów marketingowych (np. fotorelacja, materiał wideo) i pozwala na funkcjonalne zaprezentowanie oferty. Więcej na ten temat, przeczytasz w naszym wpisie na blogu: Jak stworzyć stoisko wystawiennicze.

Istotnym aspektem jest również zadbanie o odpowiednie materiały reklamowe czy elementy, które przykują uwagę odwiedzających. Popularnym wyborem są na przykład standy reklamowe wewnętrzne, które można dopasować do potrzeb firmy czy typu stoiska. Często też mogą być świetną atrakcją targów – np. efektowna fotościanka nawiązująca do działań marki, na tle której uczestnicy wydarzenia będą mogli robić zdjęcia, a później oznaczać firmę na swoich kanałach w social mediach może pomóc w realizacji celów marketingowych.

Oczywiście warto również zabrać ze sobą na targi wizytówki, ulotki czy różnego rodzaju broszury i katalogi. Wyeksponować je można na odpowiednio dobranych stojakach na ulotki reklamowe.

Skompletuj zespół

Perfekcyjnie przygotowane stoisko wystawiennicze oraz efektowne i przemyślane materiały marketingowe to nie wszystko. Bardzo ważną rolę odgrywa również zespół, który bierze udział w targach i reprezentuje firmę. Po pierwsze, mogą przydać się ręce do pracy fizycznej, czyli przetransportowania i rozstawienia stoiska.

Po drugie, bardzo ważne jest opracowanie wszystkich materiałów promocyjnych. Przyda się tutaj załoga kreatywna, która stworzy projekty i wymyśli koncepcję, jak zaprezentować firmę podczas wydarzenia.

Po trzecie, kompetentni przedstawiciele firmy będą nieocenionym wsparciem podczas realizacji założonych celów. To oni odpowiadają na pytania odwiedzających, przedstawiają ofertę firmy i przekazują jej wartości, nawiązują relacje biznesowe czy przygotowują relację na stronę internetową, firmowego bloga czy do social mediów.

Data publikacji: 17 marca 2023