Reklama zewnętrzna to skuteczny sposób na docieranie z ofertą do potencjalnych Klientów. Znajduje zastosowanie we właściwie każdej branży – handlu i wszelkiego rodzaju usługach. Dostępne są różne formy i lokalizacje reklamy zewnętrznej. Jaki wybrać? Jakie są zalety takiej inwestycji? Sprawdź poradnik przygotowany przez ekspertów z Brooklyn.pl!
Rodzaje reklamy zewnętrznej
Reklama zewnętrzna to każda reklama, która zlokalizowana jest w plenerze. Może przybierać różną formę przekazu marketingowego – celem jest, aby dotarły one do Klientów poza ich miejscem zamieszkania, internetem, telewizją czy radio.
Reklamy zewnętrzne charakteryzuje nienachalność oraz szacunek do prywatności konsumenta. Odbiorca sam decyduje, czy poświęci swój czas na zapoznanie się z ofertą. Wysokiej jakości przekazy marketingowe powinny harmonijnie współprac z otoczeniem – nie zaburzać jej estetyki, a przy tym skutecznie przykuwać uwagę.
Jakie są rodzaje reklamy zewnętrznej? Wyróżnia się ich całkiem sporo, stąd też bez względu na rodzaj biznesu, lokalizację czy indywidualne potrzeby, każdy przedsiębiorca znajdzie opcję dla siebie.
- Billboardy – specjalna powierzchnia reklamowe wielkoformatowa. Może być tradycyjna lub w formie multimedialnego ekranu. Umieszczone w odpowiednim miejscu będą widoczne dla wielu przechodniów z odległości nawet 50-100 metrów. Ich mankamentem jest stosunkowo wysoka cena realizacji (jak i wynajęcia powierzchni), a także to, że często zaburzają estetykę otoczenia.
- Banery reklamowe – mniejsze od billboradów reklamy zewnętrzne, które można umieścić np. na płocie, budynku. Jeśli będą efektowne, z jasnym przekazem i kreatywne, mogą skutecznie przykuć uwagę odbiorców.
- Standy reklamowe zewnętrzne – wzbudzają zainteresowanie, przekazują pożądane treści i nie pozostają niezauważone, gdy znajdują się w odpowiedniej lokalizacji. W zależności od potrzeb, można wybrać standy reklamowe jednostronne zewnętrzne, jak i dwustronne standy zewnętrzne. Dobrze przemyślany projekt może służyć nawet kilka lat.
- Ekrany – technologia idzie naprzód również w branży reklamy outdoorowej. Wszechobecne reklamy można wykorzystać do celów reklamowych – np. na ekranach bankomatów, w autobusach, pociągach, na przystankach autobusowych.
- Reklamy ruchome – nośnikiem informacji i przekazów są pojazdy, np. samochody, przyczepki, riksze i inne.
Zalety reklamy zewnętrznej
Kluczową zaletą reklamy zewnętrznej jest jej szeroki zasięg oddziaływania. Każda przechodząca obok przekazu marketingowego osoba może stać się adresatem reklamy. Im lepsza będzie lokalizacja, tym większe będzie grono odbiorców. Poza tym współczesne produkty z sektora reklamy outdoorowej są wykonywane z nowoczesnych, niezwykle odpornych na czynniki zewnętrzne materiałów, dzięki czemu taka reklama może działać latami. Mając też na uwadze szeroki zasięg, można śmiało powiedzieć, że koszt stworzenia takiej reklamy nie jest wysoki.
Reklama zewnętrzna – w co warto zainwestować?
Reklamy outodoorowe umiejscawia się tak, by były dobrze widoczne, ale też by znajdowały się w lokalizacjach, gdzie przemieszczają się osoby z grupy docelowej marki.
Przykładowo w pobliżu campusów akademickich warto zaprojektować reklamy dedykowane osobom młodym (np. wyjazdy studenckie, napoje energetyczne) – mogą to być np. kreatywne, zewnętrzne ścianki reklamowe albo standy zewnętrzne.
Nieopodal kościołów czy targowisk, dobrze sprawdzą się reklamy dedykowane osobom starszym (np. gabinetu rehabilitacji, sklepu z dewocjonaliami czy pasmanterii) – np. w postaci dobrze widocznych billboardów, banerów reklamowych.
W miejscach skupisk turystycznych optymalnym wyborem będą reklamy, które zachęcą przyjezdnych do odwiedzenia danej lokalizacji (np. restauracja, basen, escape room) – np. ekrany w komunikacji miejskiej, billboardy na budynkach, standy reklamowe zewnętrzne przed punktami usługowymi.