Jak stworzyć stoisko wystawiennicze?

Gdy prezentujesz swoją firmę na targach branżowych albo rozstawiasz stoisko na różnego rodzaju eventach, gdzie promujesz markę, musisz zadbać o jego odpowiedni wygląd i funkcjonalność. Poznaj wskazówki Brooklyn.pl i dowiedz się, od czego zacząć projektowanie stoiska wystawienniczego i o jakich elementach pamiętać. Podpowiadamy również, czy warto zdać się na pomoc ekspertów.

Tworzymy stoisko wystawiennicze krok po kroku

Stoiska wystawiennicze to skuteczny sposób na zainteresowanie odbiorców. Pozwalają na zaprezentowanie oferty, przykuwają uwagę, wyróżniają markę na tle konkurencji. Jeśli planujesz udział w targach branżowych albo potrzebujesz stoiska wystawienniczego na inne wydarzenie, musisz pamiętać o odpowiednim projekcie i starannym wykonaniu. Sprawdź, od czego zacząć!

  • Wybór rodzaju stoiska

Wyróżnia się trzy podstawowe rodzaje stoisk wystawienniczych. Pierwszym są stoiska rzędowe – zamknięte z 3 stron, ale stosunkowo tanie w wykonaniu. Drugim są stoiska narożne, w których zabudowa występuje jedynie z dwóch stron i daje tym samym szansę na kreatywną aranżację przestrzeni. Trzecim rodzajem są stoiska czołowe oraz wyspy. Brak fizycznych przegród i otwarta przestrzeń ułatwiają dotarcie do stoiska i sprzyjają nawiązywaniu relacji z odbiorcami.

  • Metraż stoiska

Często na targach i wydarzeniach obowiązują restrykcyjne zasady dla wystawców, więc warto zorientować się, jak na minionych wydarzeniach kształtowała się kwestia wymiarów stoisk. Miej na uwadze jednak, że im mniej powierzchni jest do wykorzystania, tym trudniej stworzyć ciekawą, przyciągającą uwagę odwiedzających zabudowę.

  • Zabudowa stoiska i aspekty wizualne

Stoisko stanowi wizytówkę firmy, więc musi być funkcjonalne, schludne i efektowne. Koncepcja zabudowy powinna być przemyślana i spójna. Kolorystyka zgodna z identyfikacją wizerunkową marki. Warto zadbać o to, by konstrukcja była solidna i komfortowa w trakcie eksploatacji. Najlepsze stoiska wystawiennicze powinny dysponować własną instalacją elektryczną, a ich zabudowa powinna odpowiadać przepisom BHP.

  • Detale

Zalecamy uwzględnić obowiązujące trendy i wdrażać innowacje, które wyróżnią stoisko na tle innych. Kreatywne rozwiązania zawsze są mile widziane, niezależnie od branży. Oczywiście warunkiem jest, by pasowały do marki i tego, co chce przekazać odbiorcom.

Elementy stoiska wystawienniczego

Oprócz zabudowy stoiska, należy również pamiętać o dodatkowych rozwiązaniach, które na targach są absolutnym must have. To na przykład standy reklamowe wewnętrzne. Sprawdzą się świetnie przy każdym rodzaju stoiska – nawet w przypadku stoisk rzędowych mogą być świetnym rozwiązaniem (szczególnie rekomendujemy w tym przypadku totemy), ponieważ z daleka będzie widać Twój brand. Nie należy także zapominać o takich rozwiązaniach, jak stojaki reklamowe na ulotki czy kreatywne fotościanki, które stanowią cenne narzędzie marketingowe w dobie social mediów. Zalecamy także wydruk ulotek czy zamówienie różnych produktów reklamowych (np. długopisy, smycze, kubki, notesy, magnesy), aby móc wręczyć je osobom odwiedzającym Twoje stoisko.

Gdzie szukać pomocy ekspertów?

Zaprojektowanie stoiska targowego na własną rękę jest jak najbardziej możliwe, choć wymaga odpowiedniej wiedzy i umiejętności. Warto więc rozważyć kwestię zdania się na specjalistów, którzy na swoim koncie mają wiele tego typu realizacji – szczególnie, jeśli chodzi o tworzenie zabudowy stoiska. W sieci znajdziesz wiele ogłoszeń firm, które się tym zajmują. W Brooklyn.pl zaoferujemy Ci natomiast zaprojektowanie i wykonanie wszelkich elementów dodatkowych, takich jak stojaki i standy, ścianki, ekspozytory czy różnego rodzaju gadżety reklamowe. Skontaktuj się z nami, by poznać ofertę!

Data publikacji: 7 lutego 2023