Dlaczego warto inwestować w gadżety reklamowe?

Gadżety reklamowe stanowią ważne narzędzie marketingowe marek. Można je wykorzystywać we właściwie każdej branży, ale kluczem do sukcesu jest opracowanie materiałów dopasowanych do grupy odbiorców i zbieżnych z działalnością marki. Sprawdź, dlaczego warto inwestować w gadżety reklamowe i jakie upominki dla klientów mogą okazać się dobrym wyborem!

Gadżet jako element promocji

W ostatnich latach działania marek w głównej mierze skupiły się na marketingu internetowym. Tymczasem tradycyjne działania również mogą przynieść wiele korzyści. Mowa o marketingu outdoorowym w każdej formie, w tym o gadżetach jako elemencie promocji. Drobne upominki dla klientów, wręczane przy okazji zakupów, podpisania umowy, targów i konferencji branżowych czy innych spotkań odbiorców z marką, mogą zaowocować realizacją celów marketingowych firmy, czyli np. pomóc w pozyskiwaniu klientów, wywoływać pozytywne skojarzenia z marką, budować jej silną pozycję w branży.

Upominki dla klienta

Wybierając upominki dla klientów, warto wskazać grupę docelową odbiorców produktów. Nawet jeśli marka kieruje swoją ofertę do dorosłych klientów, to często w biurze czy na targach pojawiają się rodzice z dziećmi. Warto być przygotowanym i mieć w zanadrzu gadżety, które będą odpowiednie zarówno dla jednych, jak i drugich. Gadżety mogą przybierać różną postać – od klasyków, jak np. długopisy, smycze, kubki, notesy, breloki, ekotorby, po bardziej wymyślne czy funkcjonalne, jak np. planner, butelka na wodę z filtrem, puzzle reklamowe, mini głośnik, podkładki pod mysz, podkładki pod kubki i inne. Im bardziej atrakcyjny i zaskakujący produkt, tym większa szansa na sukces.

Poza tym, że upominki dla klienta muszą być przemyślane i odpowiednio dobrane do jego wieku i potrzeb, to również warto je odpowiednio wyeksponować. Szczególnie, gdy są wręczane na przykład podczas targów. Wówczas polecamy wybrać standy reklamowe wewnętrzne, które przykują uwagę odbiorców oraz odpowiednie ekspozytory handlowe, na których będzie można owe gadżety rozlokować. Jeśli planujesz natomiast przygotować zestawy z upominkami (np. przy okazji konferencji), wówczas warto pomyśleć o tym, by klient mógł je wygodnie zabrać – dobrze sprawdzą się torby papierowe z logo marki czy torby materiałowe.

Skojarzenie z Twoją marką

Gadżety reklamowe stanowią ważny element kształtowania wizerunku marki oraz budowania jej relacji z otoczeniem. Poza tym wpływa on na wywoływanie pozytywnych skojarzeń z firmą i sprzyja jej promowaniu. Gadżety reklamowe stanowią istotny czynnik przewagi konkurencyjnej, a dzięki temu, że mogą zaspokoić wiele potrzeb konsumentów, ich potencjał jest ogromny. Warto jednak postawić na zindywidualizowany charakter upominków, które umożliwiają odejście od reklamy masowej – klient, który będzie korzystał z gadżetów i obcował z marką na co dzień, utrwali istnienie marki w swojej świadomości. Poza tym, wykorzystując gadżety reklamowe, skracamy dystans pomiędzy marką a klientem.

Data publikacji: 15 maja 2023